معروف ترین سالادهای کشورهای مختلف دنیا!

 

معروف ترین و بهترین سالادها در دنیا

 

سالاد اگرچه اصولا در کنار غذای اصلی سرو می شود اما با تنوع بالا و طعم بی نظیری که دارد طرفداران زیادی پیدا کرده و به جایگاه غذای اصلی هم ارتقاء پیدا کرده است. خوبی سالاد این است که هرکس می تواند سالاد مورد علاقه اش را بسازد و با ترکیب سبزیجات و مواد دلخواه سالاد مخصوصش را تهیه کند. در سرتاسر دنیا سالادهای بیشماری وجود دارند که برخی از آن ها محبوبیت و شهرت بیشتری پیدا کرده اند. در این مطلب قصد داریم با معروف ترین سالادها در دنیا آشنا شویم و سالاد پرطرفدار و محبوب هر کشور را به شما معرفی کنیم. در ادامه با الی گشت همراه باشید.

 

ایتالیا، سالاد پانزانلا | Panzanella Salad

 

جالب است بدانید که هرچقدر که سس ایتالیایی در سرتاسر دنیا شهرت دارد سالاد در ایتالیا آن قدر محبوب و پرطرفدار نیست! با این حال، یکی از معروف ترین سالادها در ایتالیا پانزانلا نام دارد که به اسم پانمول هم شناخته می شود. اگرچه این سالاد خوشمزه را می توانید در شهرهای مختلف ایتالیا پیدا کنید، اما به ویژه در سالادی که در منطقه توسکان تهیه می شود شهرت بیشتری پیدا کرده است. در توسکان این سالاد را از ترکیب نان غلتانده شده در روغن زیتون، پیاز، گوجه، سرکه و نمک و سبزیجات معطر تهیه می شود. عنصر اصلی و کلیدی در این سالاد تکه های نانی که کاملا آغشته به روغن زیتون شده اند.

 

اندونزی، سالاد گادو گادو | Gado-Gado

 

گادو گادو به معنای میکس-میکس است و یکی از معروف ترین سالادها در اندونزی به شمار می رود. ترکیبات این سالاد بسیار متنوع و متغیر است و در هر منطقه آن را به یک شیوه تهیه می کنند. با این حال، در سفر به اندونزی احتمالا سالاد گادو گادو را با پنیر توفو، تخم مرغ آبپز، گوجه، لوبیا سبز، کلم، ذرت و … خواهید داد که با سس کره بادام زمینی پوشانده شده است.

 

لبنان، سالاد تبوله | Tabbouleh Salad

 

سالاد تبوله یکی از سلامت ترین و معروف ترین سالادها در لبنان است و علاوه بر لبنان در سرتاسر دنیا هم طرفداران زیادی پیدا کرده است. سالاد تبوله از ترکیب بلغور، نعنا و جعفری ساتوری شده، خیار و گوجه خرد شده تهیه می شود و طعمی بسیار طراوت بخش و مطبوع دارد. برای مزه دار کردن سالاد هم از روغن زیتون، آب لیموی تازه، نمک، فلفل و گاهی سیر تازه استفاده می کنند. راز خوشمزه شدن سالاد تبوله استفاده از سبزیجات تازه و خوش عطر و بوست.

 

منبع : مجله الی گشت

 

مقالات مرتبط
رژیمی برای لاغری بدون سختی
10 نوشیدنی خوشمزه و خنک تابستانی
معرفی انواع ادویه ها برای استفاده در غذا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *